Javni natječaj za prikupljanje ponuda za zakup javne površine 2025.

Javni natječaj za prikupljanje ponuda za zakup javne površine 2025.

Temeljem članka 11. stavka 1. Odluke o davanju na korištenje javne površine Općine Malinska-Dubašnica („Službene novine Primorsko-goranske županije“, broj 39/24, 48/24), Općinski načelnik Općine Malinska -Dubašnica, objavljuje


JAVNI NATJEČAJ

za prikupljanje ponuda za zakup javne površine 2025.


 

I. PREDMET NATJEČAJA


Predmet natječaja je javna površina namijenjena za postavljanje privremenog objekta za obavljanje gospodarske djelatnosti kako slijedi u Tablici 1. lokacija za postavljanje privremenog objekta na javnoj površini i dijelu neizgrađenog građevinskog zemljišta na području Općine Malinska –Dubašnica sukladno Planu lokacija za postavu privremenih objekata („Službene novine Primorsko-goranske županije“, broj 48/24).

Tablica 1. Lokacija za postavljanje privremenog objekta na javnoj površini i dijelu neizgrađenog građevinskog zemljišta na području Općine Malinska – Dubašnica


II. VRIJEME ZAKUPA


Javna površina koja se dodjeljuje za navedenu namjenu može se koristiti za jedno prodajno mjesto za razdoblje tijekom turističke sezone, odnosno od potpisa ugovora do 15. listopada 2025. godine.

 


III. PRIVREMENI OBJEKT


Privremeni objekt iz Tablice 1. osigurava zakupnik.

Na dodijeljenoj lokaciji dozvoljeno je postavljanje samo jednog privremenog objekta.

Detaljnu dispoziciju i uvjete uređenja pojedinog prodajnog mjesta utvrđuje Općinski načelnik za svaku pojedinu lokaciju zasebno, u koju svrhu se može odabrati tipske privremene objekte, naprave i elemente za formiranje prodajnog mjesta.

 


IV. ZAKUPNINA


 

Visinu zakupnine za korištenje javne površine za postavljanje privremenog objekta određuje Općinsko vijeće donošenjem Plana lokacija za postavu privremenih objekata („Službene novine Primorsko-goranske županije“, broj 48/24) kako je navedeno u Tablici 1.

Zakupnina se plaća u dvije godišnje rate na način da se 50% godišnje zakupnine (prva rata) uplati prije zaključenja ugovora a preostalih 50% zakupnine (druga rata) najkasnije do 15. srpnja 2025. godine.

 


V. OBVEZE BUDUĆEG ZAKUPNIKA


 

Na navedenoj lokaciji nije osiguran priključak na elektroenergetsku mrežu, stoga se zakupnik sam mora pobrinuti za električnu energiju, uz uvjet da se za proizvodnju električne energije ne mogu koristiti motorni agregati i ostali uređaji koji stvaraju buku ili štetne plinove.

Prethodna provjera mogućnosti ishođenja i ishođenje minimalnih tehničkih uvjeta za pojedine djelatnosti obveza je svakog pojedinog zakupnika na svakoj pojedinoj lokaciji, te Općina Malinska-Dubašnica ne odgovara za slučaj nemogućnosti ishođenja minimalnih tehničkih uvjeta iz bilo kojeg razloga.

Obveza najpovoljnijeg ponuditelja je da o svom trošku ishodi suglasnost za objekt u kojem će se obavljati djelatnost sukladno podzakonskom aktu kojim se uređuju jednostavne i druge građevine i radovi.

 


VI. SADRŽAJ PRIJAVE NA JAVNI NATJEČAJ


 

Prijave se podnose na tipskom obrascu – Prilog 1. Obrazac prijave na javni natječaj za zakup javne površine.

Prijave obavezno moraju sadržavati:

1. pisana ponuda na propisanom obrascu koja mora sadržavati sljedeće podatke:

– fizička osoba – fizička osoba/obrtnik (ime i prezime, adresa, OIB, kontakt – broj mobitela/e-mail);

– pravna osoba (ime i prezime, adresa sjedišta, OIB, kontakt – broj mobitela/e-mail);

2. naznaku lokacije i namjenu na koju se ponuda odnosi i ponuđenu zakupninu (koja ne može biti manja od početne cijene);

3. naziv banke i IBAN broj za eventualni povrat jamčevine;

(Prilog 1 – Prijava na natječaj – od točke 1. do točke 3.);

4. presliku rješenja o upisu u sudski registar za pravne osobe, odnosno obrtni registar za fizičke osobe ili drugi odgovarajući dokaz pravne sposobnosti iz kojeg je vidljivo njegovo pravo obavljanja djelatnosti na lokaciji za koju se natječe, ne stariju od 8 dana od dana objave javnog natječaja;

5. potvrdu da podnositelj zahtjeva nema nepodmirenih dugova prema Općini po bilo kojoj osnovi (Prilog 2 – Potvrda o nepostojanju duga prema Općini), osim ako je s Općinom regulirao plaćanje duga, ne stariju od 8 dana od dana objave javnog natječaja;

6. potvrdu Porezne uprave o podmirenim javnim davanjima o kojima službenu evidenciju vodi Porezna uprava, ne stariju od 8 dana do dana objave javnog natječaja;

7. potvrdu trgovačkih društava u vlasništvu Općine Malinska – Dubašnica o podmirenim obvezama (Ponikve voda d.o.o., Ponikve usluga d.o.o., Ponikve eko otok Krk d.o.o., Smart Island Krk d.o.o. i Komunalno društvo Dubašnica d.o.o.), osim ako je s trgovačkim društvima regulirao plaćanje duga, ne stariju od 8 dana do dana objave javnog natječaja;

8. potvrdu o uplaćenoj jamčevini za ozbiljnost ponude, u iznosu od najmanje 10% od početne godišnje cijene pojedinog privremenog objekta, uplaćenoj na žiro račun Općine Malinska-Dubašnica IBAN broj: HR2424020061825300006, s pozivom na broj: HR68 5738-OIB;

9. pisanu izjavu kojom ponuditelj jamči, ukoliko postane zakupnik na javnoj površini, da će dostaviti instrumente osiguranja radi naplate dospjele, a nenaplaćene naknade za zakup javne površine, za naknadu štete koja može nastati zbog neispunjenja obveza iz ugovora o zakupu javne površine, za korištenje javne površine preko mjere te radi naplate eventualnih troškova ovrhe (Prilog 3 – Izjava o dostavi instrumenata osiguranja).

Iznimno, najpovoljniji ponuditelj nema obvezu dostaviti instrument osiguranja ukoliko se ugovor o zakupu javne površine sklapa na rok od jedne godine a zakupnik je uplatio godišnju zakupninu prije sklapanja ugovora o zakupu i

10. izjavu o prihvaćanju najvišeg iznosa zakupnine javne površine te pravnu osnovu za pravo prvenstva, ako je primjenjivo, uz dostavu dokaza (Ugovor o zakupu javne površine) (Prilog 4 – Izjava o prihvaćanju najvišeg iznosa).

 

Instrument osiguranja iz točke 9. je bjanko zadužnica potvrđena kod javnog bilježnika na iznos godišnje zakupnine iz ugovora o zakupu javne površine kojom zakupoprimac javne površine daje suglasnost da se može provesti prisilna ovrha na svim njegovim računima i njegovoj cjelokupnoj pokretnoj i nepokretnoj imovini, a radi naplate dospjele, a nenaplaćene zakupnine koja proizlazi iz ugovora o zakupu javne površine, za naknadu štete koja može nastati zbog neispunjenja obveza iz ugovora o zakupu javne površine, za korištenje javne površine preko mjere te radi naplate eventualnih troškova ovrhe.

Bjanko zadužnica može se zadržati do mjesec dana nakon prestanka zakupa javne površine.

Podnošenjem prijave na javni natječaj podrazumijeva se da ponuditelj samovoljno daje svoje osobne podatke za daljnju obradu samo u svrhu prijave na natječaj te na provedbu natječajne procedure, a sukladno odredbama Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka – GDPR SL EU L 119 (Uredba EU 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ).

Pravo prijave na javni natječaj imaju osobe koje su registrirane za obavljanje djelatnosti čije obavljanje je određeno na javnoj površini.

Sudjelovanjem na ovom natječaju smatra se da ponuditelji u cijelosti prihvaćaju odredbe i uvjete istog te eventualno kasnije sklapanje ugovora sukladno odredbama i uvjetima ovog natječaja, Odluke o davanju na korištenje javne površine Općine Malinska-Dubašnica („Službene novine Primorsko-goranske županije“, broj 39/24, 48/24).

Na javnom natječaju ne može sudjelovati ponuditelj:

1. koji je koristio javnu površinu bez valjane pravne osnove i/ili uzrokovao štetu na javnoj površini,

2. koji se u korištenju iste ili druge javne površine opetovano ponašao suprotno odredbama važe Odluke o davanju na korištenje javne površine ili ostalih Odluka Općine,

3. koji ima nepodmirene obveze temeljem javnih davanja,

4. koji ima nepodmiren dug prema Općini po bilo kojem osnovu ili prema trgovačkim društvima kojima je Općina vlasnik, osim ako je s Općinom ili trgovačkim društvima kojima je Općina vlasnik regulirao plaćanje duga.

Općinski Načelnik može Odlukom poništiti natječaj o zakupu javne površine u cijelosti ili djelomično i bez navođenja razloga.

 


VII. NAČIN, MJESTO I ROK ZA DOSTAVU PONUDE


 

Prijave se podnose u zatvorenoj koverti, sa naznakom:


“NE OTVARAJ – PONUDA ZA ZAKUP JAVNE POVRŠINE 2025.”,


pismenim putem na adresu: Općina Malinska – Dubašnica, Lina Bolmarčića 22, 51511 Malinska ili neposredno u pisarnici Općine Malinska – Dubašnica u uredovno vrijeme pisarnice.

U jednoj koverti može se predati samo jedna ponuda za samo jednu lokaciju.

Krajnji rok za dostavu ponuda je 22. travanj 2025. godine (utorak) do 12:00 sati, bez obzira na način dostave.

Ponude zaprimljene nakon prethodno navedenog roka kao i nepotpune ponude neće se razmatrati.

 


VIII. OTVARANJE PONUDA I PRVENSTVO ODABIRA


 

Javno otvaranje pristiglih ponuda izvršiti će se u prostorijama Općine Malinska – Dubašnica dana 22. travnja 2025. godine (utorak) u 12:15 sati.

Na javnom otvaranju biti će javno objavljeni naziv ponuditelja, lokacija za koju se natječe, te ponuđeni iznos.

Natječajni postupak i detaljnu provjeru pristiglih ponuda provodi Povjerenstvo za provedbu javnog natječaja.

Odluku o odabiru najpovoljnije ponude za zakup javnih površina donosi Povjerenstvo za provedbu javnog natječaja, koja se objavljuje na internetskoj stranici Općine Malinska – Dubašnica.

Najpovoljnijom ponudom smatrat će se ona ponuda koja, uz ispunjavanje uvjeta iz natječaja, sadrži najviši iznos zakupnine.

Najpovoljniji ponuditelj ostvaruje pravo na postavljanje samo jednog privremenog objekta na lokaciji.

Ponude ponuditelja koji imaju nepodmirenih dugovanja prema Poreznoj upravi, trgovačkim društvima u vlasništvu Općine Malinska – Dubašnica, te prema Općini Malinska- Dubašnica po bilo kojem osnovu, osim ako je s Općinom, trgovačkim društvom u vlasništvu Općine ili Poreznom upravom regulirao plaćanje duga, neće se razmatrati. Isto tako neće se razmatrati ni ponuditelj koji koristi javnu površinu bez valjane pravne osnove i/ili je uzrokovao štetu na javnoj površini te ponuditelj koji se u korištenju iste ili druge javne površine opetovano ponašao suprotno odredbama važe Odluke o davanju na korištenje javne površine ili ostalih Odluka Općine.

Osim zakupnine, na prvenstvo u odabiru ponude utjecat će ispunjavanje uvjeta iz članka 17. Odluke o davanju na korištenje javne površine („Službene novine Primorsko-goranske županije“, broj 39/24, 48/24).

Raniji zakupnik javne površine koji sudjeluje i udovoljava svim uvjetima natječaja, koji je ispunio sve obveze iz ugovora o zakupu javne površine i nema duga prema Općini po bilo kojem osnovu, osim ako je s općinom regulirao plaćanje duga, i koji prihvati najviši iznos ponuđene zakupnine na natječaju, ima pravo prvenstva na sklapanje ugovora o zakupu. Raniji zakupnik je osoba koja je evidentirana kao posljednji zakupnik iste javne površine za istu namjenu, koju je dobio u zakup putem javnog natječaja.

Ponuditelj za navedenu lokaciju može dostaviti samo jednu ponudu. Ukoliko isti podnositelj dostavi dvije ili više ponuda za predmetnu lokaciju, iste se neće razmatrati.

U slučajevima da:

– dva ili više ponuditelja ponude isti iznos zakupnine za navedenu lokaciju, prednost ima ponuditelj koji je ranije predao ponudu

– dva ili više ponuditelja ostvaruju pravo na izjednačavanje najvišeg iznosa ponuđene zakupnine, pravo prednosti imati će ponuditelj koji je u svojoj ponudi ponudio veći iznos zakupnine.

Na pravo biranja lokacije unutar određene lokacije primjenjuje se isto pravilo kao kod odabira najpovoljnije ponude.

Protiv Odluke o odabiru, ponuditelji imaju pravo prigovora Općinskom načelniku u roku od 5 (pet) dana od dana objave Odluke o odabiru. U slučaju prihvaćanja prigovora Općinski načelnik će u roku od 5 (pet) dana od dana zaprimanja prigovora donijeti Rješenje o ponavljanju natječaja za predmetnu lokaciju ili donijeti Rješenje o odabiru najpovoljnije ponude za predmetnu lokaciju.

Protiv rješenja Općinskog načelnika nije dopuštena žalba, već je moguće pokrenuti upravni spor.

 


IX. UGOVOR


 

Ugovor o zakupu javne površine najpovoljniji ponuditelj mora sklopiti u roku od 8 (osam) dana od dana proteka roka za prigovor ako prigovora u postupku dodjele za predmetnu lokaciju nije bilo, a u slučaju da je uložen prigovor u roku od 8 (osam) dana od dana okončanja postupka po prigovoru.

Ukoliko najpovoljniji ponuditelj odustane od sklapanja ugovora o zakupu javne površine nema pravo na povrat jamčevine, a ugovor o zakupu javne površine zaključuje se sa sljedećim najpovoljnijim ponuditeljem koji ispunjava uvjete iz natječaja, a kojeg će predsjednik Povjerenstva pozvati objavom na službenim stranicama Općine. Ukoliko se sljedeći najpovoljniji ponuditelj u roku od 8 dana od dana objave za sklapanje ugovora, ne odazove, predsjednik Povjerenstva pozvati će sljedećeg najpovoljnijeg ponuditelja koji ispunjava uvjete iz natječaja, ukoliko postoji, a na kojega se primjenjuju isti rokovi koji počinju teći od uredno zaprimljenog poziva.

Jamčevina ponuditelja čija je ponuda bila prihvaćena uračunava se u naknadu za korištenje javne površine, a jamčevina koju su položili ponuditelji čije ponude nisu prihvaćene vratit će im se u roku od 30 (trideset) dana od dana zaključenja natječaja.

Ugovor o zakupu javne površine sklapa se u pisanom obliku i mora biti potvrđen (solemniziran) od strane javnog bilježnika o trošku zakupoprimca.

Ukoliko se ugovor o zakupu sklapa na rok do jedne godine i zakupnik plati zakupninu prije sklapanja ugovora o zakupu, ugovor o zakupu javne površine sklapa se u pisanom obliku i ne mora biti potvrđen od strane javnog bilježnika.

Najpovoljniji ponuditelj obvezan je prije sklapanja ugovora o zakupu javne površine dostaviti instrument osiguranja koji predstavlja uvjet za sklapanje ugovora o zakupu javne površine. Ukoliko najpovoljniji ponuditelj ne postupi kako je navedeno smatra se da je odustao od sklapanja ugovora o zakupu javne površine. Iznimno, najpovoljniji ponuditelj nema obvezu dostaviti instrument osiguranja ukoliko se ugovor o zakupu javne površine sklapa na rok do jedne godine, te ukoliko je zakupnik platio cjelokupnu zakupninu prije sklapanja ugovora o zakupu.

Na temelju ugovora o zakupu javne površine zakupnik postavlja privremeni objekt pod uvjetom da posjeduje i ostalu potrebnu dokumentaciju propisanu zakonom.

Zakupnik ne smije javnu površinu dati u podzakup ili na korištenje drugoj pravnoj ili fizičkoj osobi.

Zakupnik javne površine dužan je pridržavati se odredbi o komunalnom redu, te ostale zakonske regulative koja regulira obavljanje predmetne djelatnosti.

Ponuditelji s kojima će se sklopiti ugovor o zakupu javne površine dužni su o svom trošku ishoditi lokacijsku dozvolu, odnosno akt kojim se odobrava gradnja, ukoliko je ista potrebna prema posebnim propisima, ishodovati svu potrebnu dokumentaciju mjerodavnih županijskih i državnih tijela vezano za obavljanje predmetnih djelatnosti, te osigurati sve potrebne sanitarno-tehničke uvjete.

 


X. PRESTANAK KORIŠTENJA JAVNE POVRŠINE


 

Općina može otkazati ugovor o zakupu javne površine prije isteka ugovornog roka ukoliko se zakupnik ne pridržava ugovorenih obveza, odredbi iz Odluke o davanju na korištenje javne površine, te odredbi drugih općih akata Općine.

Općina može otkazati ugovor o zakupu javne površine i u slučaju potrebe uređenja javne površine i privođenja određenoj namjeni prema važećem detaljnom planu i dokumentu uređenja.

Otkazni rok ugovora o zakupu javne površine odrediti će se ugovorom.

Zakupnik nema pravo na naknadu štete u slučajevima otkaza ugovora o zakupu javne površine iz ovog odjeljka, osim u slučaju otkaza ugovora o zakupu javne površine iz razloga utvrđenih stavkom 2. ovog odjeljka, kada zakupnik ostvaruje pravo prvenstva na sklapanje ugovora o zakupu javne površine na novoj lokaciji (ukoliko takva postoji za takvu djelatnost) za koju je raspisan natječaj pod uvjetom da je uredno podmirivao obaveze iz prethodnog ugovora o zakupu javne površine i da prihvati najviši iznos ponuđene zakupnine.

Ukoliko zakupnik ne prihvati najviši iznos ponuđene zakupnine gubi pravo prvenstva na sklapanje ugovora o zakupu javne površine.

U slučaju prestanka korištenja javne površine iz razloga utvrđenih stavkom 2. ovog odjeljka, zakupnik ima pravo na povrat razmjernog dijela zakupnine za period u kojem je ugovor otkazan.

 

 

OPĆINA MALINSKA-DUBAŠNICA

OPĆINSKI NAČELNIK

Robert Anton Kraljić, v.r.

 

 

KLASA: 363-01/24-01/60

URBROJ: 2170-26-02-25-39

Malinska, 14. travnja 2025. godine


DOKUMENTI


 

Javni natječaj za prikupljanje ponuda za zakup javnih površina(PDF)

Prilog 1 – Prijava na natječaj za davanje u zakup javne površine

Prilog 2 – Potvrda o nepostojanju duga prema Općini Malinska – Dubašnica

Prilog 3 – Izjava o dostavi instrumenta osiguranja

Prilog 4 – Izjava o prihvaćanju najvišeg iznosa (pravo prvenstva)

 

Share

Written by:

PRISTUPAČNOST SADRŽAJA AKTIVNA