Spremno preuzimam odgovornost i obveze  ravnateljice škole te želim zajedno sa svima  vama graditi suvremenu i uspješnu školu

Spremno preuzimam odgovornost i obveze ravnateljice škole te želim zajedno sa svima vama graditi suvremenu i uspješnu školu

U dinamičnom svijetu obrazovanja, ravnatelji igraju ključnu ulogu u oblikovanju kvalitete i učinkovitosti školskog sustava. Magistra primarnog obrazovanja, Anamarija Čubranić, nova ravnateljica Osnovne škole Malinska – Dubašnica, primjer je vizionarskog vođe koji svojim inovativnim pristupom i predanošću stvara pozitivno okruženje za učenje, znatno unaprjeđuje uvjete rada, ne samo za učenike, već i za učitelje, stručne suradnike i svo tehničko osoblje. Pod njezinim vodstvom, škola je, u kratko vrijeme, dobila brojna važna poboljšanja i pomagala.

U ovom razgovoru, istražit ćemo ravnateljičina dosadašnja postignuća u vođenju škole, njezine vizije, ali i izazove s kojima bi se u svome poslu mogla susresti.

■ Početkom ove školske godine službeno ste postali ravnateljica Osnovne škole Malinska-Dubašnica i već postižete odlične poslovne uspjehe. Oni su prepoznati u cijeloj našoj zajednici. Molim vas, predstavite se našim čitateljima.

Živim u Baški već 20 godina, sretno udana i ponosna majka dvojice dječaka. Odrasla sam u Slavoniji gdje mi je Domovinski rat prvi pokazao što je borba za život, tako što mi je „oduzeo“ oba roditelja, ali to me nije obeshrabrilo već ojačalo i od ranog djetinjstva sam se razvijala u osobu koja je borbena, jaka, aktivna… Te vrline naslijedila sam od svoje bake koja je bila, i još uvijek je, moj najveći i najvažniji idol u životu.

Osnovna škola Malinska-Dubašnica postala je moja škola prije šest godina kada sam se zamijenila za radno mjesto s jednom učiteljicom razredne nastave. Ona je otišla u Kostrenu gdje sam radila tri godine jer u krčkim školama nije bilo mjesta za mene i putovala sam na posao svaki dan 120 kilometara, a ja sam došla u Osnovnu školu Malinska – Dubašnica u kojoj sam se odmah osjećala kao kod kuće i ujedno bila bliže svojoj obitelji.

 


■ Anamarija Čubranić: Osoba sam koja teži cjeloživotnom učenju i napredovanju, ne zadovoljavam se trenutnim stanjem ako znam da mogu, hoću i želim bolje i kvalitetnije.

 

Osnovna škola u Malinskoj predivna je i vesela škola

 

■ Prije imenovanja, godinama ste radili u školi kao učiteljica razredne nastave. Što vas je motiviralo da preuzmete tu odgovornu i izazovnu ravnateljsku ulogu?                   

– Osnovna škola Malinska – Dubašnica sa svojim učenicima i djelatnicima jedna je predivna i vesela škola. Moja želja i vizija jest da ona takva i ostane. Smatram da smo kao ljudi najmotiviraniji i najproduktivniji kada radimo nešto što ima smisla i što nas usrećuje. Navedeno je i bila moja misao vodilja; osoba sam koja teži cjeloživotnom učenju i napredovanju, ne zadovoljavam se trenutnim stanjem ako znam da mogu, hoću i želim bolje i kvalitetnije. Upravo zbog toga sam se javila na radno mjesto ravnateljice škole.
U svom ravnateljskom mandatu trudit ću se da naša škola raste kao moderna, otvorena i suvremena institucija kojoj će ljudski potencijali biti na prvom mjestu. Napredak je neizostavni dio modernog društva, ali ono na čemu ću ustrajati su zadovoljni, nasmiješeni, ispunjeni i pozitivni učenici, učitelji i ostali djelatnici, jer najvažniji su dio škole upravo oni. Svaki od njih čini jednu kariku u lancu bez koje se lanac ne može spojiti.

 

Klima u svim učionicama, nova računala,novi ormarići…

 

Uvođenje modernih tehnologija koje olakšavaju nastavni proces, ugodan, koristan i sve moderniji unutarnji, ali i vanjski prostor škole, zahtijevaju planiranje i resurse. Recite nam nešto više o tome. Kako ste došli do tih rješenja i na koji način ste angažirali kolege i lokalnu zajednicu u ovom procesu?

– U svom mandatu planirala sam pojačati suradnju s lokalnom zajednicom, prvenstveno s Općinom Malinska – Dubašnica i osnivačem Primorsko-goranskom županijom jer smatram da
samo zajedničkim naporima možemo poboljšati stanje u našoj školi. Moram priznati da sam neopisivo zahvalna i Općini i Županiji jer su već na početku pokazali da imaju sluha za naše
potrebe te su vrlo spremno izdvojili financijska sredstva za mnoge zahtjeve koje smo imali. Planiranje nije bilo teško jer je veliki dio namještaja i opreme zaista zastario te smo vrlo brzo
odredili prioritete nabave. Učenici su dobili klime u svim učionicama; nova računala jer su trenutna toliko zastarjela da nije bilo moguće više ih koristiti; nove ormariće u koje će moći pospremiti svoje stvari; i još mnogo toga. Učiteljima je također poboljšan rad u nastavi novim alatima. Nije to sve jer postojeću staru stolariju također mijenjamo novom. Moram istaknuti roditelje koji su spremno pristupili obnovama raznim donacijama na čemu im neizmjerno zahvaljujemo. Suradnja škole s lokalnom zajednicom i našim osnivačem sigurno će se nastaviti razvijati i dalje, a sve za dobrobit naših učenika, učitelja i ostalih djelatnika škole.

■ Švedski stol za marendu učenika, školska je inovacija. Taj koncept može značajno utjecati na način prehrane i socijalizaciju među učenicima. Kako je došlo do te ideje, do njezine provedbe i kakve su povratne informacije učenika i njihovih roditelja?

– Ideja je potekla od roditelja. Početkom školske godine na Vijeću roditelja u razgovoru o prehrani došlo je do prijedloga za švedski stol. Zatim smo dobili informaciju da je Valamar objavio natječaj za najbolji recept. Javili smo se na natječaj „Valamar brine za marende fine“ s receptom Raspucanci od lavande naše učiteljice Ane Marije Šviderski-Jurinjak i njezinih učenika. Osvojili smo nagradu tjedan dana zdrave marende Valfresco.
Kada su došli u našu školu, hranu su poslužili na švedskom stolu. To se našim učenicima iznimno svidjelo, bili su izrazito zadovoljni i odlučili smo nastaviti s takvim oblikom posluživanja.
Svaki učenik nađe nešto što mu se sviđa, što je jako dobro jer se ujedno i baci manje hrane.

■ Učitelji su ključni oslonac obrazovnog sustava. Kako radite na poboljšanju njihovih radnih uvjeta i kakve metode koristite za praćenje njihovih potreba?

Materijalni su uvjeti škole jako važni za što bolje ostvarivanje plana i programa. U dogovoru s učiteljima nabavljat će se i nastavna sredstva kako bi nastava odgovarala kriterijima škole
21. stoljeća s naglaskom na praktični rad i projektnu nastavu. Kao i u svakoj drugoj organizaciji, tako i u školi, za uspjeh su veoma važni odnosi između svih činitelja organizacije. Dobri međuodnosi stvaraju pozitivno ozračje koje utječe na kvalitetu nastave i sve ostale elemente odgojno-obrazovnog rada i života u školi. Bez dobrih međuljudskih odnosa, školu nije moguće
voditi u smjeru zajedničke vizije i ciljeva, a za njihovu provedbu potrebna je pozitivna i zdrava klima škole.

 

Noći sam provodila učeći računovodstvo

 

Promjene često dolaze s izazovima. Možete li podijeliti neke od najvećih prepreka s kojima ste se susreli i kako ste ih prevladali?

– Najveći izazov bio mi je odmah u rujnu, na početku,kada je računovođa odlučio prekinuti radni odnos. Tajnica Ena Steinhauser i ja ostale smo same i snalazile se na različite načine kako bi poslovi škole funkcionirali te joj zahvaljujem na strpljenju i predanosti u radu. Prošlo je dosta vremena dok nije došla nova računovotkinja. Natječaj, testiranja i odabir trajali su dva i pol mjeseca i to mi je razdoblje bilo najteže. Našla sam se u vrlo teškoj situaciji. Početak godine, a ja na novom, u potpunosti drugačijem radnom mjestu o kojem ne znam puno i još k tome bez vrlo važne osobe za poslovanje škole. Danju sam učila svoj novi posao, a noći provodila učeći računovodstvo. Sam Bog poslao mi je dvije divne računovotkinje koje su mi bile svjetlo na kraju tunela i kojima nije bilo teško odvojiti svoje dragocjeno vrijeme kako bi meni pomogle. Svaki dan su po nekoliko sati izgubile učeći me preko telefona. Na kraju smo bili škola koja je sva financijska i ostala izvješća izradila na vrijeme i u zadanim rokovima, na što sam vrlo ponosna. Nakon ovoga ne vjerujem da će ikada biti težeg izazova i težih prepreka, no sve je moguće pa bolje da ništa ne govorim.

 

■ Gledajući unaprijed, koje biste još promjene ili projekte željeli primijeniti u školi? Planirate li uključiti lokalnu zajednicu u ostvarivanje tih ciljeva?

– Ideja ne nedostaje. Jedna od promjena će svakako biti su radnja sa svim akterima društva, od roditelja do cjelokupne lokalne zajednice. Vijeće roditelja mora biti pokretačka snaga koja će zajedno s ravnateljicom i Školskim odborom ustrajati na poboljšanju uvjeta školovanja naših učenika. Suvremeni odgoj i obrazovanje pridonose stjecanju znanja, vještina i stavova, ali nije dovoljno da djeca u školi nauče propisana znanja, nego je važno da budu opremljena intelektualnim alatima koji će im omogućavati da budu inovativna, kreativna i da znaju rješavati probleme. Kako bismo postigli upravo to, u školski je kurikulum potrebno uključiti projektnu nastavu koja će se ostvarivati uz razredne, školske, nacionalne i međunarodne projekte. U brojnim projektima sudjelujemo već i sada. Moj je cilj uključiti školu i u projekte u sklopu e-Twinninga i u Erasmus+ projekt.

Projekti su nužni dio suvremene nastave te su važni za razvija nje svih ključnih učeničkih, ali i učiteljskih kompetencija. Osim toga, u projektima imamo priliku nabaviti nastavna sredstva i pomagala, stručno se usavršavati te promovirati školu. Spremno preuzimam odgovornost i obveze ravnateljice škole te želim zajedno sa svima vama graditi suvremenu i uspješnu školu.

 

Ivana MIŠKOVIĆ

Share

Written by:

PRISTUPAČNOST SADRŽAJA AKTIVNA