Javni natječaj za prikupljanje ponuda za zakup javnih površina 2025.

Javni natječaj za prikupljanje ponuda za zakup javnih površina 2025.

Temeljem članka 11. stavka 1. Odluke o davanju na korištenje javne površine Općine Malinska-Dubašnica („Službene novine Primorsko-goranske županije“, broj 39/24, 48/24), Općinski načelnik Općine Malinska -Dubašnica, objavljuje


JAVNI NATJEČAJ

za prikupljanje ponuda za zakup javnih površina 2025.


 

I. PREDMET NATJEČAJA


Predmet natječaja su javne površine namijenjena za postavljanje privremenih objekata za obavljanje gospodarskih i drugih djelatnosti, kako slijedi u Tablici 1. Popis lokacija za postavljanje privremenih objekata na javnim površinama i dijelovima neizgrađenog građevinskog zemljišta, na području Općine Malinska – Dubašnica sukladno Planu lokacija za postavu privremenih objekata („Službene novine Primorsko-goranske županije“, broj 48/24).

Pravo prijave na javni natječaj imaju osobe koje su registrirane za obavljanje djelatnosti čije obavljanje je određeno na javnoj površini.

Na javnom natječaju ne mogu sudjelovati ponuditelji koji imaju nepodmirenih dugovanja prema Općini Malinska –  Dubašnica ili prema Poreznoj upravi po bilo kojoj osnovi, osim ako je s Općinom ili Poreznom upravom regulirao plaćanje duga.

Tablica 1. Popis lokacija za postavljanje privremenih objekata na javnim površinama i dijelovima neizgrađenog građevinskog zemljišta, na području Općine Malinska–Dubašnica


Tablicu pogledajte u tekstu natječaja.

Na lokacijama 9.3 i 15.1 (ugostiteljska djelatnost) u cijenu je uračunato korištenje javne površine za postavljanje ugostiteljske terase uz ugostiteljski objekt ukupne površine 20 m2. Zakupnik navedene lokacije može, nakon potpisa ugovora zatražiti i veću površinu za postavljanje ugostiteljske terase koja se u slučaju odobrenja dodatno naplaćuje u skladu s važećom Odlukom o lokalnom porezima Općine Malinska -Dubašnica.

 


II. VRIJEME ZAKUPA


 

Javne površine koje se dodjeljuju za navedene namjene mogu se koristiti za jedno prodajno mjesto za razdoblje tijekom turističke sezone, odnosno od 01. travnja 2025. do 15. listopada 2025. godine ili od dana potpisivanja ugovora ukoliko je ugovor potpisan nakon 01. travnja 2025. do 15. listopada 2025. godine, osim za:

– lokaciju pod brojem 9.3 koja se daje u zakup do 15. listopada 2026. godine, odnosno na 2 (dvije) godine, na način da se koristi tijekom turističke sezone od 01. travnja 2025. do 15. listopada 2025. godine te od 01. travnja 2026. do 15. listopada 2026. godine,

– lokacija pod brojem 5.3 koja se daje u zakup do 15. listopada 2027. godine, odnosno na 3 (tri) godine te

– lokaciju pod brojem 15.1. koja se daje u zakup do 15. listopada 2029. godine, odnosno na 5 (pet) godina.

 


III. PRIVREMENI OBJEKT


 

Sve privremene objekte iz Tablice 1, odnosno prema članku 2. Odluke o davanju na korištenje javne površine (štand, montažni objekt, kiosk, pokretna naprava i dr.) osim pultova za promidžbu (pod 7.1 i 8.1), štandova (pod 3.3 i 3.4) osigurava zakupnik.

Na dodijeljenoj lokaciji dozvoljeno je postavljanje samo jednog privremenog objekta.

Na lokacijama 3.3 i 3.4 dozvoljeno je postavljanje isključivo štandova od punog drveta, sa zatvorenim donjim dijelom ili kompletno zatvorenim u trenutku kada se ne obavlja djelatnost, najvećih dozvoljenih dimenzija: 100 cm širine, 250 cm dužine, sa dvostrešnim pokrovom od punog drva ili tendom jednolične tamno crvene boje ili boje šampanjca. Štandovi na navedenim lokacijama moraju biti jednolično obojani svijetlim blagim bojama. Općinski načelnik će Odlukom odrediti detaljne tehničko-estetske karakteristike štandova za navedene lokacije.

Detaljnu dispoziciju i uvjete uređenja pojedinog prodajnog mjesta utvrđuje Općinski načelnik za svaku pojedinu lokaciju zasebno, u koju svrhu se može odabrati tipske privremene objekte, naprave i elemente za formiranje prodajnog mjesta.


 

IV. ZAKUPNINA


Visinu zakupnine za korištenje javne površine za postavljanje privremenih objekata određuje Općinsko vijeće donošenjem Plana lokacija za postavu privremenih objekata („Službene novine Primorsko-goranske županije“, broj 48/24) kako je navedeno u Tablici 1.

Zakupnina se plaća u dvije godišnje rate na način da se 50% godišnje zakupnine (prva rata) uplati prije zaključenja ugovora a preostalih 50% zakupnine (druga rata) najkasnije do 15. srpnja 2025. godine. U slučaju višegodišnjeg zakupa plaćanje se vrši na način da se u prvoj godini 50% godišnje zakupnine plaća prije zaključenja ugovora a preostalih 50% najkasnije do 15. srpnja 2025. godine, a za svaku iduću godinu korištenja plaćanje se vrši na način da se 50% godišnje zakupnine plaća do 01. lipnja tekuće godine a preostalih 50% do 15. srpnja tekuće godine.

 


V. OBVEZE BUDUĆEG ZAKUPNIKA


 

Pored obveze plaćanja zakupnine za zakup javne površine, zakupci lokacija koji koriste priključak na elektroenergetsku mrežu u vlasništvu Općine, a koje su opremljene kontrolnim brojilom dužni su plaćati potrošenu električnu energiju koja će se očitati u pravilu svakog prvog u mjesecu.

Na lokacijama 3.2, 5.2, 9.1, 9.2, 9.5, 10.2, 12.1, 13.4, 15.2 i 16.1, nije osiguran priključak na elektroenergetsku mrežu, stoga se zakupnik sam mora pobrinuti za električnu energiju, uz uvjet da se za proizvodnju električne energije ne mogu koristiti motorni agregati i ostali uređaji koji stvaraju buku ili štetne plinove na lokaciji 3.2, 5.2, 9.1, 9.2, 9.5, 10.2, 12.1, 13.4, 15.2 i 16.1. Na lokacijama na kojima postoji mogućnost priključenja na elektroenergetsku mrežu zakupac je dužan financirati izvođenje priključka, a koji priključak nakon završetka zakupa ostaje u vlasništvu Općine Malinska – Dubašnica pri čemu zakupac nema pravo povrata uloženih sredstava u izvođenje priključka.

Zakupci lokacija koje koriste priključak na elektroenergetsku mrežu u vlasništvu Općine, a koje su opremljene kontrolnim brojilom dužni su plaćati potrošenu električnu energiju koja će se očitati u pravilu svakog prvog u mjesecu. Ako se navedena brojila nalaze na objektu zakupnika, zakupnik je dužan omogućiti uredno očitanje brojila predstavniku Općine Malinska – Dubašnica, u protivnom će se zabraniti daljnje korištenje javne površine.

Na svim lokacijama na kojima se koristi voda zakupnici su dužni plaćati potrošenu vodu koja će se očitati na kontrolnom brojilu svakog prvog u mjesecu. Ako se navedena brojila vode nalaze na objektu zakupnika, zakupnik je dužan omogućiti uredno očitanje brojila predstavniku Općine Malinska-Dubašnica, u protivnom će se zabraniti daljnje korištenje javne površine.

Na lokacijama 5.3, 9.3, 9.4, 15.1, osigurano je priključno mjesto za izvedbu priključka tekuće vode. Zakupnik je dužan o svom trošku izvesti priključenje na sustav vodovoda uz obveznu ugradnju kontrolnog brojila. Na ostalim lokacijama, u slučaju potrebe, zakupnik mora sam o svom trošku osigurati priključak ili na drugi način osigurati opskrbu vodom. Na lokacijama na kojima postoji mogućnost priključenja na vodovodnu mrežu zakupac je dužan financirati izvođenje priključka, a koji priključak nakon završetka zakupa ostaje u vlasništvu Općine Malinska-Dubašnica pri čemu zakupac nema pravo povrata uloženih sredstava u izvođenje priključka.

Prethodna provjera mogućnosti ishođenja i ishođenje minimalnih tehničkih uvjeta za pojedine djelatnosti obveza je svakog pojedinog zakupnika na svakoj pojedinoj lokaciji, te Općina Malinska-Dubašnica ne odgovara za slučaj nemogućnosti ishođenja minimalnih tehničkih uvjeta iz bilo kojeg razloga.

Obveza najpovoljnijeg ponuditelja je da o svom trošku ishodi suglasnost za objekt u kojem će se obavljati djelatnost sukladno podzakonskom aktu kojim se uređuju jednostavne i druge građevine i radovi.

 


VI. SADRŽAJ PRIJAVE NA JAVNI NATJEČAJ


 

Prijave moraju sadržavati:

1. pisana ponuda koja mora sadržavati sljedeće podatke:

– fizička osoba – fizička osoba/obrtnik (ime i prezime, adresa, OIB, kontakt – broj mobitela/e-mail);

– pravna osoba (ime i prezime, adresa sjedišta, OIB, kontakt – broj mobitela/e-mail);

2. naznaku lokacije i namjenu na koju se ponuda odnosi i ponuđenu zakupninu (koja ne može biti manja od početne cijene);

3. naziv banke i IBAN broj za eventualni povrat jamčevine;

(Prilog 1 – Prijava na natječaj – od točke 1. do točke 3.);

4. presliku rješenja o upisu u sudski registar za pravne osobe, odnosno obrtni registar za fizičke osobe ili drugi odgovarajući dokaz pravne sposobnosti iz kojeg je vidljivo njegovo pravo obavljanja djelatnosti na lokaciji za koju se natječe, ne stariju od 8 dana od dana objave javnog natječaja;

5. potvrdu da podnositelj zahtjeva nema nepodmirenih dugova prema Općini po bilo kojoj osnovi (Prilog 2 – Potvrda o nepostojanju duga prema Općini), osim ako je s Općinom regulirao plaćanje duga, ne stariju od 8 dana od dana objave javnog natječaja;

6. potvrdu Porezne uprave o podmirenim javnim davanjima o kojima službenu evidenciju vodi Porezna uprava, ne stariju od 8 dana do dana objave javnog natječaja;

7. potvrdu trgovačkih društava u vlasništvu Općine Malinska – Dubašnica o podmirenim obvezama (Ponikve voda d.o.o., Ponikve usluga d.o.o., Ponikve eko otok Krk d.o.o., Smart Island Krk d.o.o. i Komunalno društvo Dubašnica d.o.o.), osim ako je s trgovačkim društvima regulirao plaćanje duga, ne stariju od 8 dana do dana objave javnog natječaja;

8. potvrdu o uplaćenoj jamčevini za ozbiljnost ponude, u iznosu od najmanje 10% od početne godišnje cijene pojedinog privremenog objekta, uplaćenoj na žiro račun Općine Malinska – Dubašnica IBAN broj: HR2424020061825300006, s pozivom na broj: HR68 5738-OIB;

9. pisanu izjavu kojom ponuditelj jamči, ukoliko postane zakupnik na javnoj površini, da će dostaviti instrumente osiguranja radi naplate dospjele, a nenaplaćene naknade za zakup javne površine, za naknadu štete koja može nastati zbog neispunjenja obveza iz ugovora o zakupu javne površine, za korištenje javne površine preko mjere te radi naplate eventualnih troškova ovrhe (Prilog 3 – Izjava o dostavi instrumenata osiguranja).

Iznimno, najpovoljniji ponuditelj nema obvezu dostaviti instrument osiguranja ukoliko se ugovor o zakupu javne površine sklapa na rok od jedne godine a zakupnik je uplatio godišnju zakupninu prije sklapanja ugovora o zakupu i

10. izjavu o prihvaćanju najvišeg iznosa zakupnine javne površine te pravnu osnovu za pravo prvenstva, ako je primjenjivo, uz dostavu dokaza (Ugovor o zakupu javne površine) (Prilog 4 – Izjava o prihvaćanju najvišeg iznosa ).

Instrument osiguranja iz točke 9. točke VII. je bjanko zadužnica potvrđena kod javnog bilježnika na iznos godišnje zakupnine iz ugovora o zakupu javne površine kojom zakupoprimac javne površine daje suglasnost da se može provesti prisilna ovrha na svim njegovim računima i njegovoj cjelokupnoj pokretnoj i nepokretnoj imovini, a radi naplate dospjele, a nenaplaćene zakupnine koja proizlazi iz ugovora o zakupu javne površine, za naknadu štete koja može nastati zbog neispunjenja obveza iz ugovora o zakupu javne površine, za korištenje javne površine preko mjere te radi naplate eventualnih troškova ovrhe.

Bjanko zadužnica može se zadržati do mjesec dana nakon prestanka zakupa javne površine.

Podnošenjem prijave na javni natječaj podrazumijeva se da ponuditelj samovoljno daje svoje osobne podatke za daljnju obradu samo u svrhu prijave na natječaj te na provedbu natječajne procedure, a sukladno odredbama Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka – GDPR SL EU L 119 (Uredba EU 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ).

Sudjelovanjem na ovom natječaju smatra se da ponuditelji u cijelosti prihvaćaju odredbe i uvjete istog te eventualno kasnije sklapanje ugovora sukladno odredbama i uvjetima ovog natječaja, Odluke o davanju na korištenje javne površine Općine Malinska-Dubašnica („Službene novine Primorsko-goranske županije“, broj 39/24, 48/24).

Na javnom natječaju ne može sudjelovati ponuditelj:

1. koji je koristio javnu površinu bez valjane pravne osnove i/ili uzrokovao štetu na javnoj površini,

2. koji se u korištenju iste ili druge javne površine opetovano ponašao suprotno odredbama važe Odluke o davanju na korištenje javne površine ili ostalih Odluka Općine,

3. koji ima nepodmirene obveze temeljem javnih davanja,

4. koji ima nepodmiren dug prema Općini po bilo kojem osnovu ili prema trgovačkim društvima kojima je Općina vlasnik, osim ako je s Općinom ili trgovačkim društvima kojima je Općina vlasnik regulirao plaćanje duga.

Općinski Načelnik može Odlukom poništiti natječaj o zakupu javne površine u cijelosti ili djelomično i bez navođenja razloga.


 

VII. NAČIN, MJESTO I ROK ZA DOSTAVU PONUDE


Prijave se podnose u zatvorenoj koverti, sa naznakom:

“NE OTVARAJ – PONUDA ZA ZAKUP JAVNE POVRŠINE 2025.”,

pismenim putem na adresu: Općina Malinska-Dubašnica, Lina Bolmarčića 22, 51511 Malinska ili neposredno u pisarnici Općine Malinska-Dubašnica u uredovno vrijeme pisarnice.

Krajnji rok za dostavu ponuda je 30. siječnja 2025. godine (četvrtak) do 12:00 sati, bez obzira na način dostave.

Ponude zaprimljene nakon prethodno navedenog roka kao i nepotpune ponude neće se razmatrati.


 

VIII. OTVARANJE PONUDA I PRVENSTVO ODABIRA


Javno otvaranje pristiglih ponuda izvršiti će se u prostorijama Interpretacijskog centra Duboak dana 30. siječnja 2025. godine (četvrtak) u 12:15 sati.

3 – Obavijest o promjeni mjesta održavanja otvaranja ponuda (28.1.2025.) (PDF)

 

Na javnom otvaranju biti će javno objavljeni naziv ponuditelja, lokacija za koju se natječe, te ponuđeni iznos.

Natječajni postupak i detaljnu provjeru pristiglih ponuda provodi Povjerenstvo za provedbu javnog natječaja.

Odluku o odabiru najpovoljnije ponude za zakup javnih površina donosi Povjerenstvo za provedbu javnog natječaja, koja se objavljuje na internetskoj stranici Općine Malinska-Dubašnica.

Najpovoljnijom ponudom smatrat će se ona ponuda koja, uz ispunjavanje uvjeta iz natječaja, sadrži najviši iznos zakupnine.

Ponude ponuditelja koji imaju nepodmirenih dugovanja prema Poreznoj upravi, trgovačkim društvima u vlasništvu Općine Malinska-Dubašnica, te prema Općini Malinska-Dubašnica po bilo kojem osnovu, osim ako je s Općinom, trgovačkim društvom u vlasništvu Općine ili Poreznom upravom regulirao plaćanje duga, neće se razmatrati. Isto tako neće se razmatrati ni ponuditelj koji koristi javnu površinu bez valjane pravne osnove i/ili je uzrokovao štetu na javnoj površini te ponuditelj koji se u korištenju iste ili druge javne površine opetovano ponašao suprotno odredbama važe Odluke o davanju na korištenje javne površine ili ostalih Odluka Općine.

Osim zakupnine, na prvenstvo u odabiru ponude utjecat će ispunjavanje uvjeta iz članka 17. Odluke o davanju na korištenje javne površine („Službene novine Primorsko-goranske županije“, broj 39/24, 48/24).

Raniji zakupnik javne površine koji sudjeluje i udovoljava svim uvjetima natječaja, koji je ispunio sve obveze iz ugovora o zakupu javne površine i nema duga prema Općini po bilo kojem osnovu, osim ako je s općinom regulirao plaćanje duga, i koji prihvati najviši iznos ponuđene zakupnine na natječaju, ima pravo prvenstva na sklapanje ugovora o zakupu. Raniji zakupnik je osoba koja je evidentirana kao posljednji zakupnik iste javne površine za istu namjenu, koju je dobio u zakup putem javnog natječaja.

Ponuditelj za svaki redni broj, tj. po svakoj lokaciji, može dostaviti samo jednu ponudu. Ukoliko isti podnositelj dostavi dvije ili više ponuda za lokaciju koja je predviđena pod istim rednim brojem, iste se neće razmatrati.

U slučajevima da:

– dva ili više ponuditelja ponude isti iznos zakupnine za određenu lokaciju, prednost ima ponuditelj koji je ranije predao ponudu

– dva ili više ponuditelja ostvaruju pravo na izjednačavanje najvišeg iznosa ponuđene zakupnine, pravo prednosti imati će ponuditelj koji je u svojoj ponudi ponudio veći iznos zakupnine.

Na pravo biranja pozicije unutar određene lokacije primjenjuje se isto pravilo kao kod odabira najpovoljnije ponude.

Protiv Odluke o odabiru, ponuditelji imaju pravo prigovora Općinskom načelniku u roku od 5 (pet) dana od dana objave Odluke o odabiru. U slučaju prihvaćanja prigovora Općinski načelnik će u roku od 5 (pet) dana od dana zaprimanja prigovora donijeti Rješenje o ponavljanju natječaja za predmetnu lokaciju ili donijeti Rješenje o odabiru najpovoljnije ponude za predmetnu lokaciju.

Protiv rješenja Općinskog načelnika nije dopuštena žalba, već je moguće pokrenuti upravni spor.


IX. UGOVORI


Ugovor o zakupu javne površine najpovoljniji ponuditelj mora sklopiti u roku od 8 (osam) dana od dana proteka roka za prigovor ako prigovora u postupku dodjele za predmetnu lokaciju nije bilo, a u slučaju da je uložen prigovor u roku od 8 (osam) dana od dana okončanja postupka po prigovoru.

Ukoliko najpovoljniji ponuditelj odustane od sklapanja ugovora o zakupu javne površine nema pravo na povrat jamčevine, a ugovor o zakupu javne površine zaključuje se sa sljedećim najpovoljnijim ponuditeljem koji ispunjava uvjete iz natječaja, a kojeg će predsjednik Povjerenstva pozvati objavom na službenim stranicama Općine. Ukoliko se sljedeći najpovoljniji ponuditelj u roku od 8 dana od dana objave za sklapanje ugovora, ne odazove, predsjednik Povjerenstva pozvati će sljedeće


DOKUMENTI


1 – Javni natječaj za prikupljanje ponuda za zakup javnih površina

Prilog 1 – Prijava na natječaj za davanje u zakup javne površine

Prilog 2 – Potvrda o nepostojanju duga

Prilog 3 – Izjava o dostavi instrumenta osiguranja

Prilog 4 – Izjava o prihvaćanju najvišeg iznosa (pravo prvenstva)

3 – Obavijest o promjeni mjesta održavanja otvaranja ponuda (PDF)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share

Written by:

PRISTUPAČNOST SADRŽAJA AKTIVNA