JAVNI NATJEČAJ  za prikupljanje ponuda za zakup javnih površina  

JAVNI NATJEČAJ za prikupljanje ponuda za zakup javnih površina  

Temeljem članka 11. stavka 1. Odluke o davanju na korištenje javne površine Općine Malinska-Dubašnica („Službene novine Primorsko-goranske županije“, broj 39/24) i Odluke o izmjenama i dopunama odluke o davanju na korištenje javne površine („Službene novine Primorsko – goranske županije“, broj 48/24), Općinski načelnik Općine Malinska – Dubašnica, objavljuje

JAVNI NATJEČAJ
za prikupljanje ponuda za zakup javnih površina

I. PREDMET NATJEČAJA

Predmet natječaja su javne površine namijenjene za postavljanje privremenih objekata (kiosk) za obavljanje djelatnosti prodaje tiska, cigareta, duhana i drugih proizvoda sukladno Planu lokacija za postavu privremenih objekata („Službene novine Primorsko-goranske županije“, broj 48/24).

Tablica 1. Popis lokacija i namjena javnog natječaja

Lokacija/namjena
čestica
Broj lokacija
Rok (god.)
naprava
Početna cijena/god.
XVII. Postava kioska za prodaju tiska, cigareta duhana i drugih proizvoda
17.1
Malinska – Centar (TIC)
3239/2, k.o. Bogović
1
1
Kiosk
4.000,00 EUR
17.2.
Malinska (AUTOBUSNI KOLODVOR)
85/1, k.o. Bogović
1
1
Kisok
4.000,00 EUR
Pravo prijave na javni natječaj imaju osobe koje su registrirane za obavljanje djelatnosti čije obavljanje je određeno na pojedinoj javnoj površini.

II. VRIJEME ZAKUPA

Javna površina koja se dodjeljuje za navedenu namjenu može se koristiti za jedno prodajno mjesto za razdoblje od 1. siječnja 2025. do 31. prosinca 2025. godine ili od dana potpisivanja ugovora ukoliko je ugovor potpisan nakon 1. siječnja 2025. godine.

III. PRIVREMENI OBJEKT – KIOSK

Privremeni objekt (kiosk) osigurava zakupnik.
Kiosk je privremena, tehnološki dovršena, cjelovita i tipizirana prostorna jedinica, lagane konstrukcije koji se može premještati i uklanjati s lokacije u komadu. Postavljanje na terenu izvodi se suhom montažom na odgovarajućoj podlozi. Najveća dozvoljena površina kioska iznosi 12 m2.
Na dodijeljenoj lokaciji dozvoljeno je postavljanje samo jednog privremenog objekta.

IV. ZAKUPNINA

Visinu zakupnine za korištenje  javne površine za postavljanje privremenih objekata određuje Općinsko vijeće donošenjem Plana lokacija za postavu privremenih objekata („Službene novine Primorsko-goranske županije“, broj 48/24) kako je navedeno u Tablici 1.
Zakupnina se plaća u dvije godišnje rate na način da se 50% godišnje zakupnine uplati prije zaključenja ugovora a preostalih 50% zakupnine najkasnije do 15. lipnja 2024. godine.

V. OSTALE OBVEZE BUDUĆEG ZAKUPNIKA

Pored obveze plaćanja zakupnine za zakup javne površine, zakupci lokacija koji koriste priključak na elektroenergetsku mrežu u vlasništvu Općine, a koje su opremljene kontrolnim brojilom dužni su plaćati potrošenu električnu energiju koja će se očitati u pravilu svakog prvog u mjesecu.
Ako se navedena brojila nalaze na objektu zakupnika, zakupnik je dužan omogućiti uredno očitanje brojila predstavniku Općine Malinska-Dubašnica, u protivnom će se zabraniti daljnje korištenje javne površine.
Prethodna provjera mogućnosti ishođenja i ishođenje minimalnih tehničkih uvjeta za pojedine djelatnosti obveza je svakog pojedinog zakupnika na svakoj pojedinoj lokaciji, te Općina Malinska – Dubašnica ne odgovara za slučaj nemogućnosti ishođenja minimalnih tehničkih uvjeta iz bilo kojeg razloga.
Obveza najpovoljnijeg ponuditelja je da o svom trošku ishodi suglasnost za objekt u kojem će se obavljati djelatnost sukladno podzakonskom aktu kojim se uređuju jednostavne i druge građevine i radovi.

VI. SADRŽAJ PRIJAVE NA JAVNI NATJEČAJ

Prijave moraju sadržavati:
1. pisana ponuda koja mora sadržavati sljedeće podatke:
  •  fizička osoba –  fizička osoba/obrtnik (ime i prezime, adresa, OIB,  kontakt – broj mobitela/e-mail);
  • pravna osoba (ime i prezime, adresa sjedišta, OIB,  kontakt – broj mobitela/e-mail);
2. naznaku lokacije i namjenu na koju se ponuda odnosi i ponuđenu zakupninu (koja ne može biti manja od početne cijene);
3. naziv banke i IBAN broj za eventualni povrat jamčevine;
(Prilog 1 – Prijava na natječaj – od točke 1. do točke 3.);
4. presliku rješenja o upisu u sudski registar za pravne osobe, odnosno obrtni registar za fizičke osobe ili drugi odgovarajući dokaz pravne sposobnosti iz kojeg je vidljivo njegovo pravo obavljanja djelatnosti na lokaciji za koju se natječe, ne stariju od 8 dana od dana objave javnog natječaja;
5. potvrdu da podnositelj zahtjeva nema nepodmirenih dugova prema Općini po bilo kojoj osnovi (Prilog 2 – Potvrda o nepostojanju duga prema Općini), osim ako je s Općinom regulirao plaćanje duga, ne stariju od 8 dana od dana objave javnog natječaja;
6. potvrdu Porezne uprave o podmirenim javnim davanjima o kojima službenu evidenciju vodi Porezna uprava, ne stariju od 8 dana do dana objave javnog natječaja;
7. potvrdu trgovačkih društava u vlasništvu Općine Malinska-Dubašnica o podmirenim obvezama (Ponikve voda d.o.o., Ponikve usluga d.o.o., Ponikve eko otok Krk d.o.o., Smart Island Krk d.o.o. i Komunalno društvo Dubašnica d.o.o.), osim ako je s trgovačkim društvima regulirao plaćanje duga, ne stariju od 8 dana do dana objave javnog natječaja;
8. potvrdu o uplaćenoj jamčevini za ozbiljnost ponude, u iznosu od najmanje 10% od početne godišnje cijene pojedinog privremenog objekta, uplaćenoj na žiro račun Općine Malinska-Dubašnica IBAN broj: HR2424020061825300006, s pozivom na broj: HR68  5738-OIB;
9. pisanu izjavu kojom ponuditelj jamči, ukoliko postane zakupnik na javnoj površini, da će dostaviti instrumente osiguranja radi naplate dospjele, a nenaplaćene naknade za zakup javne površine, za naknadu štete koja može nastati zbog neispunjenja obveza iz ugovora o zakupu javne površine, za korištenje javne površine preko mjere te radi naplate eventualnih troškova ovrhe (Prilog 3 – Izjava o dostavi instrumenata osiguranja).
Iznimno, najpovoljniji ponuditelj nema obvezu dostaviti instrument osiguranja ukoliko se ugovor o zakupu javne površine sklapa na rok od jedne godine a zakupnik je  uplatio godišnju zakupninu prije sklapanja ugovora o zakupu i
10. izjavu o prihvaćanju najvišeg iznosa zakupnine javne površine te pravnu osnovu za pravo prvenstva, ako je primjenjivo, uz dostavu dokaza (Ugovor o zakupu javne površine) (Prilog 4 – Izjava o prihvaćanju najvišeg iznosa).
Instrument osiguranja iz točke 9. je bjanko zadužnica potvrđena kod javnog bilježnika na iznos godišnje zakupnine iz ugovora o zakupu javne površine kojom zakupoprimac javne površine daje suglasnost da se može provesti prisilna ovrha na svim njegovim računima i njegovoj cjelokupnoj pokretnoj i nepokretnoj imovini, a radi naplate dospjele, a nenaplaćene zakupnine koja proizlazi iz ugovora o zakupu javne površine, za naknadu štete koja može nastati zbog neispunjenja obveza iz ugovora o zakupu javne površine, za korištenje javne površine preko mjere te radi naplate eventualnih troškova ovrhe.
Bjanko zadužnica može se zadržati do mjesec dana nakon prestanka zakupa javne površine.
Podnošenjem prijave na javni natječaj podrazumijeva se da ponuditelj samovoljno daje svoje osobne podatke za daljnju obradu samo u svrhu prijave na natječaj te na provedbu natječajne procedure, a sukladno odredbama Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka – GDPR SL EU L 119 (Uredba EU 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ).
Sudjelovanjem na ovom natječaju smatra se da ponuditelji u cijelosti prihvaćaju odredbe i uvjete istog te eventualno kasnije sklapanje ugovora sukladno odredbama i uvjetima ovog natječaja, Odluke o davanju na korištenje javne površine Općine Malinska-Dubašnica („Službene novine Primorsko-goranske županije“, broj 39/24) i Odluke o izmjenama i dopunama odluke o davanju na korištenje javne površine („Službene novine Primorsko-goranske županije“, broj 48/24).
Na javnom natječaju ne može sudjelovati ponuditelj:
  1. koji je koristio javnu površinu bez valjane pravne osnove i/ili uzrokovao štetu na javnoj površini,
  2. koji se u korištenju iste ili druge javne površine opetovano ponašao suprotno odredbama važe Odluke o davanju na korištenje javne površine ili ostalih Odluka Općine,
  3. koji ima nepodmirene obveze temeljem javnih davanja,
  4. koji ima nepodmiren dug prema Općini po bilo kojem osnovu ili prema trgovačkim društvima kojima je Općina vlasnik, osim ako je s Općinom ili trgovačkim društvima kojima je Općina vlasnik regulirao plaćanje duga.
Općinski Načelnik može Odlukom poništiti natječaj o zakupu javne površine u cijelosti ili djelomično i bez navođenja razloga.

VII. NAČIN, MJESTO I ROK ZA DOSTAVU PONUDE

Prijave se podnose u zatvorenoj koverti, sa naznakom:

“NE OTVARAJ – PONUDA ZA ZAKUP JAVNE POVRŠINE”,

pismenim putem na adresu: Općina Malinska-Dubašnica, Lina Bolmarčića 22, 51511 Malinska ili neposredno u pisarnici Općine Malinska-Dubašnica u uredovno vrijeme pisarnice.
Krajnji rok za dostavu ponuda je 12. prosinca 2024. godine (četvrtak) do 12:00 sati, bez obzira na način dostave.
Ponude zaprimljene nakon prethodno navedenog roka kao i nepotpune ponude neće se razmatrati.

VIII. OTVARANJE PONUDA I PRVENSTVO ODABIRA

Javno otvaranje pristiglih ponuda izvršiti će se u prostorijama Općine Malinska-Dubašnica dana  12. prosinca 2024. godine (četvrtak) u 12:15 sati. Na javnom otvaranju biti će javno objavljeni naziv ponuditelja, lokacija za koju se natječe, te ponuđeni iznos.
Natječajni postupak i detaljnu provjeru pristiglih ponuda provodi Povjerenstvo za provedbu javnog natječaja.
Odluku o odabiru najpovoljnije ponude za zakup javnih površina donosi Povjerenstvo za provedbu javnog natječaja, koja se objavljuje na internetskoj stranici Općine Malinska – Dubašnica.
Najpovoljnijom ponudom smatrat će se ona ponuda koja, uz ispunjavanje uvjeta iz natječaja, sadrži najviši iznos zakupnine.
Ponude ponuditelja koji imaju nepodmirenih dugovanja prema Poreznoj upravi, trgovačkim društvima u vlasništvu Općine Malinska-Dubašnica, te prema Općini Malinska-Dubašnica po bilo kojem osnovu, osim ako je s Općinom, trgovačkim društvom u vlasništvu Općine ili Poreznom upravom regulirao plaćanje duga, neće se razmatrati.
Osim zakupnine, na prvenstvo u odabiru ponude utjecat će ispunjavanje uvjeta iz članka 17. Odluke o davanju na korištenje javne površine („Službene novine Primorsko-goranske županije“, broj 39/24) i članka 2. Odluke o izmjenama i dopunama odluke o davanju na korištenje javne površine („Službene novine Primorsko-goranske županije“, broj 48/24).
Raniji zakupnik javne površine koji sudjeluje i udovoljava svim uvjetima natječaja, koji je ispunio sve obveze iz ugovora o zakupu javne površine i nema duga prema Općini po bilo kojem osnovu, osim ako je s općinom regulirao plaćanje duga, i koji prihvati najviše iznos ponuđene zakupnine na natječaju, ima pravo prvenstva na sklapanje ugovora o zakupu. Raniji zakupnik je osoba koja je evidentirana kao posljednji zakupnik iste javne površine za istu namjenu, koju je dobio u zakup putem javnog natječaja.
Protiv Odluke o odabiru, ponuditelji imaju pravo prigovora Općinskom načelniku u roku od 5 (pet) dana od dana objave Odluke o odabiru.  U slučaju prihvaćanja prigovora Općinski načelnik će u roku od 5 (pet) dana od dana zaprimanja prigovora donijeti Rješenje o ponavljanju natječaja za predmetnu lokaciju ili donijeti Rješenje o odabiru najpovoljnije ponude za predmetnu lokaciju.
Protiv rješenja Općinskog načelnika nije dopuštena žalba, već je moguće pokrenuti upravni spor.

IX. UGOVORI

Ugovor o zakupu javne površine najpovoljniji ponuditelj mora sklopiti u roku od 8 (osam) dana od dana proteka roka za prigovor ako prigovora u postupku dodjele za predmetnu lokaciju nije bilo, a u slučaju da je uložen prigovor u roku od 8 (osam) dana od dana okončanja postupka po prigovoru.
Ukoliko najpovoljniji ponuditelj odustane od sklapanja ugovora o zakupu javne površine nema pravo na povrat jamčevine, a ugovor o zakupu javne površine zaključuje se sa sljedećim najpovoljnijim ponuditeljem koji ispunjava uvjete iz natječaja, a kojeg će predsjednik Povjerenstva pozvati objavom na službenim stranicama Općine. Ukoliko se sljedeći najpovoljniji ponuditelj u roku od 8 dana od dana objave za sklapanje ugovora, ne odazove, predsjednik Povjerenstva pozvati će sljedećeg najpovoljnijeg ponuditelja koji ispunjava uvjete iz natječaja, ukoliko postoji, a na kojega se primjenjuju isti rokovi.
Jamčevina ponuditelja čija je ponuda bila prihvaćena uračunava se u naknadu za korištenje javne površine, a jamčevina koju su položili ponuditelji čije ponude nisu prihvaćene vratit će im se u roku od 30 (trideset) dana od dana zaključenja natječaja.
Ugovor o zakupu javne površine sklapa se u pisanom obliku i mora biti potvrđen (solemniziran) od strane javnog bilježnika o trošku zakupoprimca.
Ukoliko se ugovor o zakupu sklapa na rok do jedne godine i zakupnik plati zakupninu prije sklapanja ugovora o zakupu, ugovor o zakupu javne površine sklapa se u pisanom obliku i ne mora biti potvrđen od strane javnog bilježnika.
Na temelju ugovora o zakupu javne površine zakupnik postavlja privremeni objekt pod uvjetom da posjeduje i ostalu potrebnu dokumentaciju propisanu zakonom.
Zakupnik ne smije javnu površinu dati u podzakup ili na korištenje drugoj pravnoj ili fizičkoj osobi.
Zakupnik javne površine dužan je pridržavati se odredbi o komunalnom redu, te ostale zakonske regulative koja regulira obavljanje predmetne djelatnosti.
Ponuditelji s kojima će se sklopiti ugovor o zakupu javne površine dužni su o svom trošku ishoditi lokacijsku dozvolu, odnosno akt kojim se odobrava gradnja, ukoliko je ista potrebna prema posebnim propisima, ishodovati svu potrebnu dokumentaciju mjerodavnih županijskih i državnih tijela vezano za obavljanje predmetnih djelatnosti, te osigurati sve potrebne sanitarno-tehničke uvjete.

X. PRESTANAK KORIŠTENJA JAVNE POVRŠINE

Općina može otkazati ugovor o zakupu javne površine prije isteka ugovornog roka ukoliko se zakupnik ne pridržava ugovorenih obveza, odredbi iz Odluke o davanju na korištenje javne površine, te odredbi drugih općih akata Općine.
Općina može otkazati ugovor o zakupu javne površine i u slučaju potrebe uređenja javne površine i privođenja određenoj namjeni prema važećem detaljnom planu i dokumentu uređenja.
Otkazni rok ugovora o zakupu javne površine odrediti će se ugovorom.
Zakupnik nema pravo na naknadu štete u slučajevima otkaza ugovora o zakupu javne površine iz ovog odjeljka, osim u slučaju otkaza ugovora o zakupu javne površine iz razloga utvrđenih stavkom 2. ovog odjeljka, kada zakupnik ostvaruje pravo prvenstva na sklapanje ugovora o zakupu javne površine na novoj lokaciji (ukoliko takva postoji za takvu djelatnost) za koju je raspisan natječaj pod uvjetom da je uredno podmirivao obaveze iz prethodnog ugovora o zakupu javne površine i da prihvati najviši iznos ponuđene zakupnine.
Ukoliko zakupnik ne prihvati najviši iznos ponuđene zakupnine gubi pravo prvenstva na sklapanje ugovora o zakupu javne površine.
U slučaju prestanka korištenja javne površine iz razloga utvrđenih stavkom 2. ovog odjeljka, zakupnik ima pravo na povrat razmjernog dijela zakupnine za period u kojem je ugovor otkazan.

OPĆINA MALINSKA-DUBAŠNICA
OPĆINSKI NAČELNIK
Robert Anton Kraljić, v.r.

KLASA: 363-01/24-01/60
URBROJ: 2170-26-02-24-7
Malinska, 4. prosinac 2024.

DOKUMENTI I PRILOZI:


 

 

Share

Written by:

PRISTUPAČNOST SADRŽAJA AKTIVNA